Jag är stark

Det värsta är nu över, hoppas jag i allafall. Jag har verkligen mått pyton, jag trodde aldrig, kunde liksom inte föreställa mig att det skulle vara så jobbigt. Även fast doktorn sa att jag var väldigt ung för en sådan operation och att det hade vart bra om jag kunnat stanna på sjukhuset efter ingreppet, men det fick jag inte.

Vilken panik jag hade i början, när jag inte kunde andas ordentligt, jag måste börja uppskatta luften mera. Och att man kan ha så mycket tårar inom sig? Jag grät i ett dygn. Doktorn sa att det inte fanns nån medecin för ledsenhet, men jag fick dock för illamåendet, tur det. Har aldrig spytt blod innan.

Önskar att vågen fungerade. Måste ha gått net i vikt, har inte ätit nått på tre dagar. I början fick jag inte behålla nått för magen, men igår gick det bra att äta en banan och en kladdkakemuffin. Ska nog försöka äta riktig mat idag.

Tack mamma, pappa och Hanna. Det hade aldrig gått utan er. Tack mamma, som satt uppe med mig hela första natten, som var med mig på sjukhuset och som håller om mig när jag mår som värst. Tack pappa, som hyr filmer åt mig, köper glass och hjälper mig med korsord mitt i natten. Tack Hanna, som får mig att le även fast allt känns för jävligt.

Det är en bit kvar tills det hela är över, men det värsta har jag i allafall klarat av. Om en vecka mår jag bra igen.

Kommentarer
Postat av: vera

ååå söta fina älskade starka emma!!!! jag tycker så himla synd om dig!!!!!! saknar dig skitmycket i skolan o på bussen... folk frågar efter dig o när vi berättar att du ligger hemma o lider tycker de oxå synd om dig! du e asduktig, va skönt att de värsta e över! nu kan det bara bli bättre!! och tänk va skönt det blir sen när du kan använda din näsa normalt äntligen.. säg till när du vill ha besök för då kommer jag så gärna o hälsar på:) älskar dig!! puss o kram

Postat av: Carro

Emma!! instämmer helt med vera! du är jätte jätte stark och duktig. Saknar dig och ser fram eomt att träffa dig!! pussss och krya på dig

2007-09-12 @ 17:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback