Min dag!

Den femte februari 1990, kl. 17:31 föddes lilla jag. Vilket då betyder att det är min födelsedag idag. Det är alltid lika kul att fylla år. Man vaknar tidigare än vanligt och det småpirrar lite i magen (jag vet, det är kanske lite barnsligt men men). Blir uppvaktad av mamma, pappa och Hanna med sång och presenter. Fick bl.a en Ipod Nano, pengar och en klänning. Sen är det bara att dra sig till skolan. Men det känndes inte alls lika jobbigt som det brukar göra. Föst kom det fem enorma snöflingor men sen sprack det upp och solen värmde gott. Väl framme i skolan grattar klasskamraterna. Jag får choklad, kort och presentkort till nagelmanikyr. Nice med "förpresenter"! Blir även där uppvaktad med såg och t.o.m massage. 
När jag kommer hem börjar det jobbiga. Hela kvällen blir det matteplugg, usch och fy. Men fick många trevliga avbrott under studerandet, släkt och vänner ringde oavbrutet och sms flödade in på mobilen. Som sagt det är nice att fylla år. Söta Hanna bakade en kladdkaka till mig (efter jag hade bett henne ett antal gånger) och vi beställde Chicken Tikka Masala till middag. Mummms! En lagom mysig födelsedag blev det. Men det är inte över än... ser fram emot helgen då jag ska fira mer med både familj och vänner! Har nu det allra sista året kvar innan man är "fri". Fast jag är väldigt glad över att inte ha fyllt 18, blir så mycket ansvar då. Får handskas med det nästa år. Nu ska jag bara njuta...

   


Kommentarer
Postat av: sparris

söta lilla mini-emma med rosa mössa! :D
å jag vill se dina bebisfilmer i helgen!!
grattis i efterskott

2007-02-06 @ 19:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback