Questions and answers

Cissi har ansett mig till månadens blogg och körde därför en kort intervju med mig:

Hur kommer det sig att du bor i Paris just nu? Studier? Berätta lite. Jag och två kompisar flyttade ner till Paris i slutet av september för att gå en franskakurs på Sorbonnes universitet. Kursen slutade för en månad sen och nu jobbar jag i stället på ett café som servitris. Jag bestämde mig för länge sen att jag nån gång i framtiden skulle bo i Paris. Jag älskar denna staden! Vart i Paris shoppar du? På American Apparel, H&M och Kiliwatch. Annars finns det sjukt många bra secondhand affärer, men jag är inte bra på secondhand shopping, har inte tålamod till att rota igenom allt för att hitta nått som passar. Vart i Sverige bor/bodde du? I Mölndal (precis utanför Göteborg) och under sommrarna på Kalvsund, en liten ö på västkusten. Vad är ditt största intresse i livet? Kan inte svara på den frågan i singular. Mina största intressen är nära och kära, resa, kläder och dans. Du har riktigt snygg stil, hur tänker du när du väljer kläder? Well thank you! Jag köper det jag tycker är snyggt, oftast sånt som jag sett på bloggar, eller kläder som folk har på sig på stan. I Sverige är jag bara en i mängden när det gäller min stil men här sticker jag verkligen ut. Folk brukar påpeka att jag har snygg stil. Vad tycker du själv är signum för dig? Perfektionist. The Killers eller Coldplay? Lyssnar inte speciellt mycket på nått av banden, men jag har fler Coldplay låtar i mitt itunes program. Favoritblogg? Har cirka 20 bloggar jag följer dagligen, men favoriten är Karolines a.k.a Fashion Flash. Vad är det bästa du gjort? Flyttat till Paris, utan tvekan! Berätta nåt om dig själv som man borde veta! I framtiden hoppas jag att jag kommer jobba som designer av något slag, jag älskar mousse au chocolat och jag dejtar just nu en fransk skådespelare.


Kommentarer
Postat av: amanda

aah! jag är så avis på dig som bor i paris. Men är det inte svårt med språket eller har du läst mycket franska innan du flyttade dit ? :)

Postat av: cissi

:) jättefint blev det. jag tänkte på: vilken arr. bor du i? har du vart på den största aa vid Republique och vem är den franska skådespelaren? ;)

2009-02-23 @ 20:55:54
URL: http://www.cissi.blogg.no
Postat av: maija

Det låter jättekul att bo i Paris och uppleva den franska kulturen! Jag har lite frågor angående ditt liv där eftersom jag och en kompis funderar på att göra samma grej, flytta dit och antningen plugga franska eller jobba.



Vad skulle du rekommendera är bäst att göra? Lära sig språket på kursen innan man söker ett jobb eller söker jobb först med lite rostigt språk? :P



Och hur hittade ni bostad i Paris? Hur mycket kostar hyran och så i månaden? Och kunde du flytande franska när du flyttade dig?

Tacksam för svar :D

2009-03-10 @ 19:27:59
URL: http://maijais.blogg.se/
Postat av: Karoline

... och nu såg jag vems blogg du nämnt som favorit! Hur glad blir jag inte nu! Tack! xxxxxx

2009-03-20 @ 09:22:02
URL: http://www.pause.se/fashion-flash

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback