Mamma kom in till mig i morse

Mamma kom in till mig i morse. Klappade mig försiktigt över huvudet. Satt där brevid mig tyst och stilla. Sen gick hon bara.

Ingen har väl missat?

Även fast Han bara spelade roller kändes det som man lärde känna Honom. Äkta, osjälvisk och otroligt charmig. Kanske var Han inte sådan i verkligheten, men det är det jag vill tro. Varje gång jag får frågan "hur skulle du beskriva din drömkille?" blir svaret: Hans vackra breda leende (det är inte många som kan le med hela - och då menar jag hela - ansiktet) och underbara utstrålning. Detta är mitt svar varje gång, enda sedan jag såg Honom för första gången.

Mamma kom in till mig i morse. Klappade mig försiktigt över huvudet. Satt där brevid mig tyst och stilla. Sen gick hon bara. Hon kunde inte med att säga vad hon hört på nyheterna. Hon visste hur ledsen jag skulle bli. Och hon hade rätt. Det gör så ont.

image663


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback