Tre röda stekta tomater

Jag, V och H står vid busshållplatsen och väntar skämmandes på 756an. Efter ett hårt danspass ser man inte allt för fräsch ut. Röda i ansiktet och svettiga med en härlig touch av illaluktande odör. "Om någon börjar prata med mig nu låtsas jag vara en fransyska som heter Francoise och som inte fattar ett ord svenska".

Killen:
Ursäkta, men fryser inte du?
Jag vänder mig om (iförd endast t-shirt) och får se en kille i 20års åldern som tittar funderande på mig.
Jag: Nej jag svettas ihjäl, har precis dansat (ser han inte hur det rinner?)
Killen: Asså? Har du dansat här vid busshållplatsen eller?
Jag: Öh, nej på Dansforum (undrar hur fräscht jag luktar?)
Killen: Asså? Vad dansar ni till då?
Jag: ...musik? (undrar om mitt röda nylle matchar mina skor?)
Killen: Åh får se några moves då!
Vera: Ja kom igen nu Emma!
Jag: Nej. Men kom gärna på vår uppvisning den 4 maj!

Så nu har jag bjudit in en antagligen halvblind kille med försämrat luktsinne till vår uppvisning.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hmm...756? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback