Budapest

Var i Budapest med Mimmi och Vera under lovet. Det blev, som jag anade, en toppen resa! Även fast vi bara var där i tre dagar så hann vi med en hel del, får ta resten när vi åker dit nästa gång.

Torsdag
Jag och Mimmi landade i Ungern vid halv tre tiden och där stod Vera och väntade. Först blev det en rundtur i stan innan vi blev avsläppta vid ett köpcentrum. Kollade runt lite där, åt lunch och drack världens godaste apelsinjuice! Sen mötte vi Veras mamma och pappa och åt på en restaurang med utsikt över Donau. När vi kom hem till Veras fina hus blev jag och Mimmi genast förälskade i Veras fondtapet..



Fredag
Alla vaknade tidigt av veckarklockan som ringde vid åtta. Efter en varm dusch och nybakat bröd med ungersk salamikorv åkte vi in till stan för en shoppingrunda, men det blev inte så mycket handlat. Hittade bara en fin grå tröja från Zara för 2.999 forint (d.v.s 480 kr). Sen gick vi in till en frisörsalong för att fixa fransk manikyr. Det blev riktigt snyggt.. tills det började skavas av efter en timma. Sen återvände vi hem för att fixa iordning oss inför kvällen. 
Efter en god pizza var alla klara och vi åkte ner på stan och träffade Veras kompisar. Men tyvärr så kom vi inte in på det stället som var planerat, självklart var de tvugna att kolla legg just den kvällen! Det blev istället Living Room som körde techno hela kvällen samtidigt som ungrare sjöng kareoke i samma lokal. Förstod inte riktigt konceptet. Men det blev ändå en bra kväll, dansade tills vi var helt slut. Det var riktigt skönt att få komma hem och krypa ner i sängen.


Lördag
Ännu en tidig morgon. Vi åkte allesammans till en mysig turistby uppe i bergen. Köpe lite souvenirer, bl.a en mystisk låda som jag föll för, lite Davinci Koden över den. Tog en fika som bestod av tre utsökta tårtbitar och kikade in i marsipan muséet. Sen bar det av till slottet Vár. Tittade på den fina utsikten och njöt av de fem minuters sol vi fick. 
På kvällen åkte vi till en typisk ungersk restaurang. Det blev dans, musik och massa japaner till middagen. Mmm va god maten var där, jag gillar verkligen ungersk mat! När vi kom hem var det dags att packa, hatar att packa, det är verkligen det tråkigaste på hela resan.



Söndag   
Halv sju tjuter mobilen och alla tvingar sig upp ur sängen. Vi blir körda till flygplatsen och alla är smått deppiga hela vägen hem. Men den senaste Glamour på franska piggar upp det hela lite!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

schnärtiga kakor! me want me want haehae

Postat av: Anonym

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:44:31
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:46:53
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:47:08
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:48:08
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:48:18
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:48:31
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:49:15
Postat av: vera

mysigt inlägg! vad glad jag blir

2007-02-26 @ 19:54:40
Postat av: emma

haha kan du ta det en gång till, bara EN gång till:P

2007-02-26 @ 20:06:32
Postat av: emma

haha kan du ta det en gång till, bara EN gång till:P

2007-02-26 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback